.webp)
Začala výstavba infrastruktury pro elektrifikaci autobusových linek č. 131 Bořislavka – Hradčanská a č. 176 Karlovo Náměstí – Stadion Strahov.
V rámci elektrifikace linky č. 131 v těchto dnech současně začaly v Šárecké ulici v Praze 6 přípravné práce pro výkopy základů budoucích stožárů a kabelových tras. DPP a zhotovitelé se zde koordinují s probíhající rekonstrukcí vodovodů, které realizuje Pražská vodohospodářská společnost (PVS) a následně s celkovou rekonstrukcí této ulice, kterou připravuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK). Samotné stavební práce na elektrifikaci autobusové linky č. 176 začnou v průběhu června. V rámci výstavby DPP v maximální možné míře využije stávající uzavírku Zapovy ulice a omezení v Holečkově ulici, které souvisí se stavebními pracemi PVS a TSK.
Elektrifikace autobusové linky č. 131 Bořislavka – Hradčanská
Pro elektrifikaci autobusové linky č. 131 DPP vybuduje trolejové vedení v celkové délce zhruba osm kilometrů (měřeno jednostopě) pokrývající cca 50 % délky trasy. Zatrolejovaný bude úsek mezi zastávkami Zelená a Bořislavka, z toho trolejové vedení v úseku z ulice Na Pískách k terminálu Bořislavka vznikne pouze v tomto směru. DPP zároveň vybuduje krátkou odbočku trolejového vedení do původní smyčky Bořislavka v Kladenské ulici, která bude výhledově sloužit jak pro potřeby nabíjení elektrobusů, které DPP do budoucna plánuje využívat na vybraných autobusových linkách, tak i pro příležitostný provoz historických trolejbusů z Muzea MHD DPP ve Střešovicích.
Napájení bude zajišťovat nová měnírna U Matěje, kterou DPP postaví v ulici Na Šťáhlavce, přibližně v polovině délky trasy trolejového vedení. Měnírna bude citlivě zasazena do okolního terénu tak, aby co nejméně vizuálně rušila okolí. Bude proto zapuštěna do svahu a z pohledu od ulice Na Míčánce nebude takřka vidět. Její okolí včetně fasády bude v maximální možné míře ozeleněno.
Elektrifikace autobusové linky č. 176 Karlovo Náměstí – Stadion Strahov
Trolejové vedení na budoucí trolejbusové lince č. 53 vznikne v celkové délce bezmála osmi kilometrů (měřeno jednostopě), přičemž zatrolejovaný bude úsek od smíchovského předpolí Jiráskova mostu (u Dienzenhoferových sadů) až ke Stadionu Strahov. Krátkou nabíjecí trolej DPP vybuduje také nad místy pro odstavy vozidel na obou konečných zastávkách na Karlově náměstí i na Strahově. Trolejové vedení bude v případě trolejbusové linky č. 53 pokrývat zhruba 65 % délky trasy.
Troleje budou napájeny ze stávající tramvajové měnírny Hřebenka, kterou DPP zmodernizuje a doplní o technologii pro napájení trolejbusových tratí. Kromě toho DPP v rámci této investiční akce postaví na Strahově, za tzv. dispečerským stanovištěm mezi ulicemi Motoristická a Turistická úplně novou společnou měnírnu pro tramvaje a trolejbusy, která bude připravena jak pro budoucí tramvajovou trať Malovanka – Strahov, tak i pro napájecí infrastrukturu budoucí trolejbusové tratě pro linku č. 191, jejíž elektrifikaci DPP v současnosti projektově připravuje. Krátká nabíjecí trolej na Karlově náměstí bude napájena ze stávající tramvajové infrastruktury.