.webp)
Operátorky a operátoři Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy poskytují nově pomoc volajícím na tísňové linky z dispečinku, který patří k nejmodernějším v republice i v Evropě. Zdravotnické operační středisko pražské záchranky bylo po více jak 25 letech kompletně rekonstruováno a dočkalo se modernizace techniky i zázemí.
„Dispečink je pro záchrannou službu zcela klíčové pracoviště, kdy vytočením tísňové linky začíná naprostá většina příběhů našich pacientů. Předchozí prostory byly již na hraně kapacitních a zejména technologických možností. Díky rekonstrukci teď máme moderní, technologicky robustní a důstojné místo pro práci dispečerů, kteří jsou prostřednictvím telefonu na místě všech událostí jako první zdravotníci, “ říká Petr Kolouch, ředitel Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy.
Díky stavebním úpravám se podařilo zvýšit o třetinu počet dispečerských míst, celkem je zde nyní 12 plnohodnotných pracovišť. Dispečerské stoly jsou polohovatelné a každý pracovník si je může upravit podle své výšky, případně během směny libovolně střídat práci vsedě a vestoje. U desky stolu pak lze zapnout i vyhřívání pro větší komfort i jako prevenci vzniku syndromu karpálního tunelu. Dispečeři pracují také nově s bezdrátovými komunikační sety, které usnadňují pohyb. Dominantou zdravotnického operačního střediska je nástěnná zobrazovací plocha, na kterou lze přenášet například záběry z městských kamer pro zvýšení povědomí o situaci na místě událostí.
Volající na tísňovou linku 155 v Praze také zcela prvně uslyší před spojením s dispečerem informační hlášku. Ta volající jednak ujistí, že se skutečně dovolali na záchrannou službu, a jednak může předcházet hovorům, kdy člověk vytočí tísňovou linku nedopatřením. Volající může díky upozornění hovor zavěsit ještě před tím, než zaměstná operátora.