.webp)
Ode dneška (středa 23.červenec) se otvírá pro cestující ve stanici metra Radlická výtah, který zde budoval DPP od 21. září loňského roku. Radlická se díky tomu stane 48. bezbariérovou stanicí pražského metra. Jednokabinový výtah s kapacitou 13 osob, maximální nosností 1 000 kilogramů a dvěma stanicemi spojuje nástupiště s vestibulem, který je bezbariérově přístupný do/z uliční úrovně. Výstavbu výtahu realizovala společnost Brema, stavební náklady činily cca 62 milionů korun.
Horní stanice výtahu na Radlické je zapuštěna do stěny ochozu ve vestibulu, za uměleckou mozaikou, která je nainstalována nad stávajícím pevným schodištěm. K horní stanici výtahu se cestující dostanou po ochozu, který vede kolem pevného schodiště. Vstup na samotný ochoz je plně bezbariérový, bez jakéhokoliv výškového gradientu, jeho podlaha je ve stejné úrovni jako zbytek vestibulu, který je bezbariérově spojen s uliční úrovní. Výtah vede kolmo dolů do úrovně nástupiště. Kabina výtahu je dvoudveřová a průchozí, tj. cestující nastupují dveřmi na jedné straně a vystupují dveřmi na opačné straně.
Dolní stanice výtahu na nástupišti je situována mírně vpravo od jeho středové osy, zhruba pět metrů před pevným schodištěm. Cestující z dolní kabiny vystupují západním směrem na nástupiště, které mají celé před sebou. Zastavěná plocha výtahu na nástupišti činí 7,95 m2. Zdvih výtahu je 5 metrů, rychlost 1 m/s, zrychlení nebo zpomalení 0,5 m/s. Pohonná jednotka výtahu je umístěna přímo ve výtahové šachtě.
„Každá nově bezbariérově zpřístupněná stanice metra znamená nejen větší svobodu pohybu pro lidi na vozíku, seniory nebo rodiče s kočárky, ale i důležitý krok k dostupnějšímu a spravedlivějšímu městu. Radlická je dalším konkrétním výsledkem naší snahy modernizovat Prahu tak, aby v ní mohl důstojně fungovat každý. A to je směr, který budeme jako město i nadále důsledně prosazovat, “ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.