Vysílací studio: 800 937 937
Dopravní linka: 777 937 777
DERMOT KENNEDY - Kiss Me
Playlist
DERMOT KENNEDY
Kiss Me
Právě vysílá:
Hitrádio City 93,7 FM
Noční Hitrádio City

Začal "Suchej únor"

Začal "Suchej únor"
Datum: 2. 2. 2022
Autor: Edward Kelnar

Akci Suchej únor i letos podpoří také magistrát, záštitu  udělil primátor Zdeněk Hřib. Desátý ročník tradiční zdravotně osvětové kampaně, která pomáhá prověřit náš  vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky, se znovu uskuteční v únoru.

Důvodem vzniku kampaně je dlouhodobě nadměrná spotřeba alkoholu v Česku. Rizikově u nás pije více než 1 000 000 lidí. Pravidla akce jsou jednoduchá – celý únor ani kapku alkoholu. Účastníci se mohou tradičně registrovat k výzvě na stránkách www.suchejunor.cz.

„Rád jsem letos znovu podpořil osvětovou kampaň Suchej únor. Spotřeba alkoholu v Česku není nic, na co bychom měli být pyšní. Suchej únor je proto skvělou příležitostí vyzkoušet si, nakolik máme konzumaci alkoholu pod kontrolou. Někdy zapomínáme, že i alkohol je návyková látka, která může mít velmi negativní účinky na zdraví i životy ostatních, “ uvádí primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib, který nad akcí převzal záštitu. Kampaň kromě hlavního města podporují i ostatní kraje, města nebo obce, ale i Policie ČR či řada českých a mezinárodních firem. V neposlední řadě kampaň oslovuje také řadu známých osobností, které pomáhají šířit osvětu.

Významnou novinkou letošního ročníku je vydání Suchého průvodce pro nezávislé firmy, který pomáhá se zvládáním rizikového chování a užívání na pracovišti. Pomůže všem českým firmám, které chtějí proniknout hlouběji do tématu alkoholu a rizikového chování, vytvářet zdravé a podpůrné pracovní prostředí pro své zaměstnance a šířit tematickou osvětu.

Kampaň Suchej únor zná podle aktuálního průzkumu už 76 % české populace starší 18 let. Počet lidí, kteří v loňském roce deklarovali účast, se vyšplhal přes 10 %, tedy v přepočtu na 700 000 lidí. Klíčový je ovšem pozitivní dopad kampaně na účastníky. Suchej únor jim umožňuje dát si na jeden měsíc od alkoholu odstup, díky čemuž mohou poznat, jak své pití ovládají a jak moc alkohol ovládá je. Podle průzkumu mezi 706 účastníky v roce 2021 deklaruje snížení spotřeby alkoholu ještě 4 měsíce po kampani 53 % z nich.

„Registrované účastníky provedeme měsícem na suchu od začátku do konce. Máme pro ně připravené informačně i zábavou nabité newslettery a rovněž unikátní knihu, kterou jsme vydali. Registrací lidé podpoří nejen kampaň, ale především naši další činnost na poli osvěty, vzdělávání a prevence rizikového chování. A to nejenom ve vztahu k alkoholu, ale i k dalším návykovým látkám a závislostem, ” vysvětluje za organizátory Petr Freimann, ředitel neziskové organizace Suchej únor, která kampaň pořádá.