LIDSKÁ HYENA V SÍTI: Podle policie jsou darované peníze v bezpečí
Policisté dnes ráno zadrželi člověka podezřelého z toho, že zveřejnil falešný QR kód k humanitární sbírce Diecézní charity Brno, která je určena lidem postiženým čtvrtečním tornádem. Novinářům to dnes po jednání krizového štábu řekl jihomoravský policejní ředitel Leoš Tržil.
"Dnes ráno byla zadržena osoba, která má spojitost s falešným QR kódem u sbírky Diecézní charity Brno. V souvislosti s tímto kódem nebyla zneužita žádná finanční hotovost. Motivaci a okolnosti tohoto konání vyšetřujeme," uvedl Tržil. Další podrobnosti neuvedl.
Podvodníci v sobotu okopírovali grafiku charity a vložili do ní vlastní QR kód, který odeslané peníze odkláněl na jiný účet. Proto vedení kraje včera doporučovalo pečlivě zkontrolovat číslo účtu, na který peníze po naskenování QR kódu odchází. Podle policistů se ale podvodníkům žádné peníze získat nepodařilo.
Na konta veřejných sbírek pro lidi postižené tornádem vyhlášených Nadací Via a Diecézní charitou Brno už lidé poslali přes 200 milionů korun, vznikly ale i další veřejné sbírky. Další peníze se na konta pravděpodobně načtou v pondělí, až je zúčtují banky.
Souhlas s cookies přináší výhody plného využití vašeho webu
Soubory cookies nám pomáhají lépe porozumět vašim preferencím a přizpůsobit náš obsah vašim potřebám. Ale nebojte se, naše cookies jsou přátelské a bezpečné!
K jejich použití potřebujeme váš souhlas.
Co jsou cookies a proč je používáme
Cookies jsou malé datové soubory, které pomáhají webu správně fungovat a vám zpříjemňují jeho prohlížení. Stránky, které otevřete, ukládají cookies do vašeho prohlížeče a zapamatují si informace, které využijí při vaší příští návštěvě.
Vyberte úroveň cookies, kterou chcete povolit
Technické cookies
Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Analytické cookies nám řeknou, jaké stránky jsou nejnavštěvovanější, jak se lidé na web dostanou (například z výsledků vyhledávání, z odkazů na jiných stránkách apod.), na co klikají, jak dlouho zůstávají apod. Díky tomu víme, co funguje a co naopak máme zlepšit. Jinými slovy, když máte zapnuté analytické cookies, pomáháte nám web dál vylepšovat.